Pár hete már említettem kisebb kitéréseimet Bürokrácia országba. Most újfent felkerekedtem, hátamon a batyuval, benne hamuban sült pogácsával, és persze a szükséges okmányokkal, és elindultam családi pótlékot intézni. Ha valaki töltött már ki ilyen nyomtatványt, az tudja: csak felsőfokú végzettséggel megy elsőre, mert ugyan minden szöveg mellett megtalálhatóak a megfelelő magyarázatok, de szigorúan Bürokrácia nemes országának a nyelvén. És ez, még a kisebbik gond..

Ha szépen kitöltöttük a papírt, és természetesen megvannak a másolatok a hivatalos dokumentumokról, mint a személyi, lakcímkártya, a gyermek és a mi TAJ-kártyánk, valamint a gyermek születési anyakönyvi kivonata, akkor eldönthetjük, hogy mit is szándékozunk vele tenni. Mármint, miként szándékozunk eljuttatni a papírokat a területileg illetékes Államkincstárhoz.

Több se kellett hozzá, elvégre 2013 van, van egy gyönyörű oldaluk, ahol lehet online időpontot egyeztetni, azonnal akcióba is lépek. A lelkesedésem kissé lelohadt, amikor az online időpontfoglalásnál balga módon (vagy éppen ellenkezőleg) kicsit előreszaladtam, és megpróbáltam az ügytípusok között megtalálni a számomra szükségeset. Első körben nem sikerült, második körben igyekezetem lebeszélni magamat arról, hogy a belföldi magánszemély értékpapír nyilvántartási számlanyitás, és adatkezelés lesz a megfelelő. Na de akkor mi?

Mivel nem először jártam Bürokráciában, nem estem kétségbe. Fogtam hű szolgámat, és azonnal tárcsáztam a képernyőn látható számot. Nyár van, túlterheltség van, így számítottam arra, hogy nem lesz egyszerű elérni őket, de végül is csak alig 5 percet kellett várnom a vonalon lógva (igazán lehetne valami nyugtató zenét adni azért, mert velem ellentétben vannak üvöltöző idióták is a vonal másik végén). Aztán egy búgó női hang megkérdezte:

- Miben segíthetek?

- Szeretnék időpontot foglalni.

- Milyen ügyben?

- Családi pótlék papírok beadása.

- Arra nem lehet időpontot foglalni.

- Ohh, értem, akkor sétáljak csak be a legközelebbi MÁK kirendeltségbe, tépjek sorszámot és várjak a soromra?

- Igen, ez esetben ezt tudja tenni. Hol lakik?

- Budapest, XI. kerület... és ha jól láttam az online rendszerben, akkor a Bartók Béla úton van egy kirendeltség...

- Igen, így van, csak ott nem tud családi pótlékot intézni.

- De miért?

- Mert nem. Önnek a Váci útra kell mennie...

- Hová? De hát, az a város másik vége...

- Sajnos ez van, vagy feladhatja postán...

- Nem járok úgy rosszabbul? Nem lassabb úgy az ügyintézés?

- Nem, így is úgy is 30 nap...

- Hogy mondja? Szóval mindegy, hogy sorban állok egy fél napot, vagy feladom postán a papírokat, úgy is 30 nap az elbírálás?

- Igen, így van... csak ajánlva küldje...

- Rendben, köszönöm...

Hát így. Azt hittem nem tudnak már meglepni semmivel, de ismét sikerült. Szép napot mindenkinek, és vigyázzatok a hőséggel, pláne gyerekkel!

Szerző: Oregordog  2013.07.29. 11:35 Szólj hozzá!

Címkék: ügyintézés családi pótlék

A bejegyzés trackback címe:

https://kispapablog.blog.hu/api/trackback/id/tr265431724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása