Egy érdekes meglátással fejeződött be a tegnapi, augusztus 20-i tűzijáték számunkra. Egy olyan ügy látszik nyugvópontra jutni, amely felett a Fiatalúr születése óta repkednek az érvek és ellenérvek, s törnek lándzsát a szülők és a nagyszülők pro és kontra. Ez pedig az, hogy a csemete vajon lóghat-e egész nap a mamán (vagy rajtam), vagy sem. Miért jó, vagy éppen miért nem jó ez?

Nem árulok el titok, ha a szüleink úgy gondolják, hogy nem jó az, ha a baba egész nap a szülein lóg. Elvégre akkor sosem alszik az ágyában (legfeljebb este), és nagyon ragaszkodó marad, aminek az lesz az eredménye, hogy akkor sem tudjuk majd lerakni az ágyba, ha majd valóban aludnia kell. Az elmúlt hetekben néha én is kijöttem a béketűrésemből ezen kérdés kapcsán, márt csak azért is, mert valahol belül éreztem, hogy igenis a gyereknek lógnia kell rajtunk, arról meg nem is beszélve, hogy ahányszor átvettem, azonnal megnyugodott, és az esetek többségében 10 percen belül el is aludt. (Az persze más kérdés, hogy én dolgozom, így a mama nem biztos, hogy ugyanannyira örülne, ha egész nap rajta lógna a csemete. Igaz a hordozókendő lehet a megoldás...)

Aztán persze jöttek a szüleink, hogy ez így nem jó, mert megszokja, amire legfeljebb úgy tudtam replikázni, hogy na és, ha Ő így nyugszik meg, akkor mit csináljak? Hagyjam, had sírja magát álomba órákon keresztül? Vagy? Tegnap a mama megpróbálkozott ezzel, én meg persze csúnyán néztem, aminek majdnem hirig lett a vége (mostanában sajnos amúgy sem felhőtlen a viszonyunk, de a napvégére igyekszünk mindent megbeszélni, így a végén nem marad senkiben harag).

Aztán ott van a gerinc kérdés... Ha a gyerek naphosszat rajtunk lóg, vajon rosszul fejlődik majd a gerince? Esetleg deformálódik? Ez ugyanis a másik adu, amit felhoznak az emberek, ha erről a kérdésről van szó. Ennek eldöntését az orvosra bízzuk, amúgy is megyünk hozzá a héten, mondja ki Ő a végső szót.

Aztán tegnap este a mama elkezdte olvasni Vekerdy-nek egy könyvét, ahol a legelső olvasói levél éppen erről szólt. A gyerek "hisztis", folyton a mama nyakán lógna, mit tegyen a szülő, hiszen legszívesebben magán hagyná, mint a kismajmot az anyja. A válasz pedig egy külföldi tanulmány volt, amely szerint az ősi, de ma meglévő indián kultúrákban a gyermek egész nap az anyjára kötve lóg, bármit is csinál. Az eredmény pedig: jobb fejlődés, a gyermek sokkal több mindent lát a világból, és közben végig biztonságban érzi magát, ergo az érzelmi fejlődése is jobb.

Ezzel persze még nincs megoldva minden kérdés, hiszen egy a fenn említett kultúrában egyszerűbb a gyermeket egész nap hozni vinni, nálunk (elsősorban a kulturális különbségek miatt) ez kevésbé kivitelezhető. Vagy mégsem? Nem tudom, de az biztos, hogy ma elmegyek és veszek egy hordozókendőt, és meglátjuk mi lesz. Én minden esetre vállalom a használatát, még akkor is ha kopasz vagyok és 2 méter magas... jó móka lesz! És közben remélem a mama is megbarátkozik a használatával, így talán Ő is könnyebben mozoghat a házban, vagy éppen kinn az utcán, és bátrabban merészkedik ki újra a külvilágba...

Szerző: Oregordog  2013.08.21. 11:34 2 komment

Címkék: mama papa szülők nagyszülők hordozókendő Fiatalúr

A bejegyzés trackback címe:

https://kispapablog.blog.hu/api/trackback/id/tr675469331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

derultegbolanyu 2013.10.08. 09:04:12

Szia!
Olvasgattalak, gratulálok a Fiatalúrhoz :)
Nálunk március végén érkezett a Hölgy, mi gyakorlatilag az elejétől kezdve kendőzünk (Nanduval). Én sem hallgattam a vészmadarakra ezzel kapcsolatban, és úgy gondolom, hogy jól tettem, mindketten nagyon szeretjük. Ő biztonságban érzi magát, nézelődik, én meg tudok tenni-venni, van két szabad kezem. Ha tömegközlekedünk, nem kell babakocsit emelgetni (arról nem is beszélve, hogy a babakocsi be sem férne a buszajtón).
A lányka nem lóg egész nap rajtam, soha nem is lógott, csak ha sétáltunk, vagy ha valami nagy bánata volt/van, például hasfájás, fogzás. Ő szerencsére nem volt hasfájós, de néha előfordult, a kendőben mindig megnyugodott.
Persze mindig van, aki beszólogat miatta (szerencsére nálunk a szülők pont nem szólnak bele), a kedvenceim a teljesség igénye nélkül: vadidegen nő a múzeumban ("Mennyi idős ez a baba?" "Három hónapos." "Jaj, csak ne ÜLJÖN!"), pénztárosnő a boltban ("Nem csak háton szabadna feküdnie?"), volt gimis tesitanár ("Felveszi a gyerek gerince a mellek görbületét."), és hasonlók.
Szóval én kendőpárti vagyok, Ti végül hogy döntöttetek?
Üdv

Oregordog 2013.10.08. 09:17:40

@derultegbolanyu:
Szia,
részemről az öröm, hogy van egy olvasóm, aki még kommenttel is :)
Köszönjük a gratulációt, és persze viszont kívánunk sok boldogságot és egészséget a kis Hölgyhöz :)
Abszolút hordózókendő, illetve kenguru párti vagyok (és sikerült erről meggyőznöm a mamát is, bár nem volt nehéz) :) Amióta megvan, azóta csak akkor használjuk a babakocsinak a mózeskosár részét, ha alszik Picúr és szeretnénk Vele kinn lenni a friss levegőn. Amúgy, ha bárhová megyünk, akkor mindig vagy kendő, vagy kenguru. Tudom a kenguru még egy kicsit furcsán hangzik, hiszen alig 3,5 hónapos a gyerek, de a testi adottságai, hát hogy is fogalmazzak, egy kicsit előrébb mutatnak... elég az hozzá, hogy a kenguru méretét is rögtön középre kellett állítani, és nem a legkisebbre :)

Ahogy azt a bejegyzéseimben is írtam, általában hallgatok a saját megérzéseimre (még akkor is, ha éppen szembe megyek a Mamával), mert azt gondolom, hogy eddig is sok mindenben segítettek. Így az én/mi esetünkben sem lehet az kérdéses, hogy igenis a gyereknek az apján/anyján van a helye, s nem feltétlen távol tőlünk. Annyira látszik, érződik a gyereken, hogy mit szeretne. Ha ragaszkodik, hát ragaszkodjon. Lesz majd idő, amikor meg alig lehet visszafogni, hogy ne kezdjen el sprintelni valamerre. Egyszerűen csak rá kell érezni az igényeire. Van olyan, hogy egész nap az emberen "lógna", de olyan is, hogy egyszerűen lerakom, és elalszik, vagy nézelődik. A lényeg, hogy egy ideig nekünk kell alárendelt szerepet játszani, főleg az első években, hiszen nagyon sok múlik, elsősorban a szellemi és érzelmi fejlődésén az első pár évben.
Az a vicces, hogy olyan az egész, mintha minden nap ugyanolyan lenne... közben mindig megtalálod azokat az apró különbségeket, amelyek újat, mást hoznak, a csöppséggel kapcsolatban :)
Üdv, Attila
süti beállítások módosítása